luni, 12 octombrie 2015

Cum scoti usor samburii maslinelor

Există persoane, și mă număr printre ele, care preferă măslinele fără sâmburi, atât în salată, cât și la pizza sau într-o mâncare cu tentă mediteraneană. Pe de altă parte, am o mică alergie estetică la măslinele fără sâmburi din comerț. Tubulețele alea negre, cu gaură nu mă inspiră nicicum și nu-mi place aspectul lor în mâncărurile mele.
Dacă vă numărați printre cei ca mine, iată o metodă menită să vă ușureze “dezosarea” acestui ingredient magic.
Așezați măslinele pe un fund de lemn și apăsați cât se poate de tare cu un alt fund asemănător. Sâmburele va ieși extrem de ușor.
Metoda se pretează la măslinele mari sau la cele stafidite. Pentru cele mai mici, puteți utiliza un aparat manual de scos sâmburi de cireșe sau vișine.
Daca vă e deja foarte poftă, încercați un sandwich cu mozzarella ruptă în fâșii, așezată pe secțiuni de roșii bine coapte, între două felii de pâine prăjită, unsă cu ulei de măsline și frecată cu două frunze de busuioc. Strecurați printre ele câteva măsline fără sâmburi. Nu uitați un strop de piper proaspăt măcinat!

Servus, dragilor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu