vineri, 9 octombrie 2015

Sandwich “Cipotfacidouamainidibaci”

Când începi să zgândări borcanele de murături de acum un an și cauți să încerci realizările conservatoare de anul acesta, îți vin idei.
Pentru nu mai puțin de 4 (patru) astfel de balsamuri pentru suflet în toamnă, cumperi:
Carne bună tocată de 4 lei.
Restul găsești prin gospodărie:
-          2 lingurițe de dulceață de ardei iute
-          1 linguriță de boia afumată
-          1 linguriță de sare
-          1 linguriță de piper zdrobit, nu măcinat
-          muștar dulce – eu am folosit muștar bavarez și muștar cu miere
-          6 bucăți de gogoșar murat
-          2 lingurițe de maioneză
Frămânți carnea foarte bine
cu sare, piper, boia afumată, dulceață de ardei iute. O lași sau nu la odihnă în frigider.
Formezi chiftele plate și lungi, de forma feliei de pită strămoșească. Le frigi în foarte puțin ulei pe ambele părți până capătă culoare și mici arsuri de la zahărul din dulceață.
Iei două felii de pâine bună, bună și le încălzești în toaster, pe grătar, în cratița în care ai fript carnea, după gust.
Pe una întinzi muștar, pe cealaltă, maioneză în strat subțire, numai de chi-chi. Așezi sferturile de gogoșar murat pe una, cărniță aromată pe cealaltă și le unești. Tai sau nu pe mijloc și servești la meci, la film, la prânz, la iarbă verde, la bistro, la criza de amoc sau la pretendent.

Numele l-am ales în amintirea întrebării pe care mi-o punea Gabi, vecinul meu de la Galați, pe vremea când aveam cu 32 de ani mai puțin ca acum și apărea numărul nou din Cutezătorii: “Ai citit “Ci pot faci douâ mâini dibaci”? El o spunea într-un singur cuvânt, eu despart în silabe cu mâna sub bărbie.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu